Není důležité jen vidět, ale také být viděn. Známé pravidlo motoristů ožívá s příchodem voleb do Evropského parlamentu (EP) naléhavěji, než by se mohlo zdát.
Volební kampaně už prostě nejde dělat jen s obvyklou dávkou setrvačnosti. Bezprostřední kontakty s voliči jsou nezastupitelné, ale stále jasněji se ukazuje, že je potřeba »být viděn« i na takzvaných sociálních sítích. A tak jako jsem se při dosavadním působení v EP na postu kvestora zasazoval o co nejširší zapojení moderních technologií do práce europoslanců – třeba v zájmu šetření papírem a urychlení komunikace – tak se musím teď starat o to, aby ani mě »neujížděl vlak«.
Už jsem na tomto místě připomínal, že o mých aktivitách je možné najít informace i na internetovém video prohlížeči YouTube ( http://www.youtube.com/watch?v=knOGEavUbbw , http://www.youtube.com/watch?v=RRSUboeCR-M , http://www.youtube.com/watch?v=Ej3juVgF3N0, http://www.youtube.com/watch?v=OtoyLPWE56E ) . Zmínil jsem přitom svůj projekt »Bačkůrky dětem do dětských domovů«. Ten mimochodem právě dnes pokračuje v Liberci, kde předám další páry bačkůrek. A vidíte, za týden si třicetisekundové video našlo – společně s dalšími třemi, která jsem natočil – víc než sedmdesát diváků. Což je na jedné straně sice skromný výsledek, ale na straně druhé pro mne solidní počin v nové zkušenosti. Oněch víc než sedmdesát lidí bych třeba nikdy nemusel fyzicky potkat. A také nevím, jestli bych jim názorně uměl v celkem pouhých dvou minutách ukázat, proč by mi měli dát svůj hlas ve volbách.
Kromě sponzorovaného projektu »Bačkůrky pro děti« totiž videoklipy prezentují i moje další europoslanecké aktivity. V prosazování bezpečných léků, potřebu spolupráce našich europoslanců v zájmu občanů ČR – protože jednotlivec má jen omezenou sílu něco skutečně v EP prosadit a také moji podporu tradičnímu včelařství v rámci Evropské unie. Stačí párkrát kliknout na počítači a některé z mých volebních preferencí vám představím poměrně názorně, i když pochopitelně nejsem před kamerou žádný profesionál. Byť asi zrovna tato videa a jim podobná využívání moderních komunikačních prostředků nebudou už v nadcházejících volbách do EP rozhodujícím jazýčkem na vahách českých voličů, do budoucna se budou tyto formy určitě dál rozvíjet. Internetové aktivity se obecně prosazují v kampaních stále častěji, a jak víme, v mnoha zemích se už i přímo volí prostřednictvím elektronické sítě.
Řečeno s nadsázkou a jistou mírou ironie – protože nechci být »analogovým chlapem v digitálním světě«, jak trefně charakterizuje posun k moderním metodám komunikace jeden z citátů – rozhodl jsem se modernizovat i svoje webové stránky na internetu. A zapojit se i do obrovské rodiny lidí, využívajících předností Facebooku. Všude tam najdete informace, související s mojí kandidaturou do EP. Je mi totiž jasné, že nejen musím osobně vidět svoje voliče, ale ti, ke kterým se prostě fyzicky nedostanu, musí mít šanci někde vid